Ding 9 Denkmoment

Het denkmoment komt best snel, te snel naar mijn idee.
De hoeveelheid informatie die ik nu tot mij genomen heb al daadwerkelijk inpassen in de huidige werksituatie is niet makkelijk, dus ik beperk me tot hele kleine hersenspinseltjes.
Natuurlijk zou het prachtig zijn als ik voldoende tijd zou hebben om lekker te klussen met foto editors of een gezellig weblog bijhouden op de site van de bibliotheek. Ik denk dat er zeker op het gebied van aankondigingen van bv. tentoonstellingen of bibliotheekacties nog veel winst te behalen is. En dan hebben we het nog niet over onze bibliotheeksite die er op dit moment nog niet bepaald flitsend uitziet. De site zou veel beter ingericht moeten zijn en veel interactiever. Een weblog waarop mensen kunnen reageren, bv. op het gebied van nieuwe muziekaanwinsten of een plekje waar een filmpje opgezet kan worden (zowel door de bibl. als door de lener) met een muzikale uitvoering van bladmuziek, zou een mogelijkheid zijn.
Internet op de publiekscatalogi lijkt me ook een uitkomst. Mensen kunnen bv. een door ons voorgestelde RSS raadplegen op de catalogus en dan gelijk doorlinken naar het bezit van de muziekafdeling.
Ook zou ik graag meer gebruik willen maken van filmpjes en trailers van artiesten die in Cultura komen optreden en deze op de muziekafdeling laten zien.
Hopelijk blijft het niet bij hersenspinsels...